zondag 28 september 2014

plié, chassé, jeté...

De balletmicrobe heeft ons meisje nog steeds heel erg te pakken!

Ik had haar voor de zomer al beloofd dat ik voor haar een nieuwe ballettas zou maken (terwijl deze tas er eigenlijk nog zeer goed uitzag, maar wij -vrouwen- hebben nooit een tas teveel, nietwaar?).

Ik nam hiervoor het patroon van Wiske II uit het boek 'mijn tas'. Nadat ik de duidelijke uitleg van de tas Rosalie II kon smaken, vlotte het ineen stikken van de Wiske ook verbazingwekkend goed.

Als buitenstof koos ik voor een grijze wollen stof en als binnenstofje gebruikte ik een katoentje in oudroze met zwarte stipjes die ik met vlieseline H630 verstevigde.

Ondertussen is de tas uitvoerig getest door dochterlief...en helemaal goedgekeurd!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 
 

 

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En zo'n leuke kleurencombinatie dat grijs met roze... Lijkt me perfect te passen voor een ballettas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Hier ook heel erg fan van de kleurencombinatie...

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Mijn dochter is ook net gestart met balletles. Ik had er ook al aan gedacht om zo een tas voor haar te maken, maar ik vrees dat ze nog te groot zal uitvallen voor haar... (Ze wordt bijna 6 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is inderdaad vrij ruim, maar ik heb al ondervonden dat ze graag wat extra spulletjes zoals een flesje water of een truitje meenemen en dan komt die iets grotere tas wel goed van pas, hoor!

      Verwijderen
  3. Knappe tas! Die wil ik ook wel maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ontdek net jouw blog en jouw smaak bevalt me wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen