vrijdag 3 november 2017

DIY: aftellen naar de Sint

Binnenkort komt de Sint weer langs.

Inderdaad: binnenkort, want in onze streek wordt Sint-Maarten gevierd en die feestdag valt op 11 november.

Onze 2 kinderen zijn de tijd dat ze met spanning uitkeken naar de komst van de Sint al een hele tijd ontgroeid, maar voor mijn metekindje Seppe is dat een heel ander verhaal. Het manneke is net 3 jaar geworden en voor het eerst zal hij het hele aftellen-naar-de-Sint gebeuren heel bewust beleven.

Ik nodigde hem alvast met zijn mama, papa en zusje uit om samen naar de aankomst van de Sint te gaan kijken (+ ik regelde een meet&greet met 1 van de pieten = onze oudste) en nadien te genieten van warme chocolademelk bij zijn meter.

Om het aftellen nog wat spannender te maken, knutselde ik een aftelkalender in elkaar:

- ik zocht een kleurplaat van een Sint met baard en printte die uit
- ik tekende op een 2de blad een extra lange baard en verdeelde die in 'vakjes'
- haal je knip- en plaktalent boven en kleef de nieuwe, lange baard op het gezicht van de Sint
- kleur je kunstwerk
- hang je aftelbaard aan een prikbord / de muur / de kamerdeur van je kleuter / ...
- laat je kindje iedere dag een stukje van de baard knippen



Ik ben alvast benieuwd om zijn gezichtje te zien!


Lieve groet,

Els



Geen opmerkingen:

Een reactie posten