zondag 29 mei 2016

Quality-Family-Time

Voor de kadootjes onder de kerstboom doen wij bij de familie van mijn man van "naampjes trekken".

Op die manier krijgt iedereen de naam van 1 persoon voor wie hij of zij een pakje onder de boom mag voorzien.

Vorige kerst trokken mijn man en ik toevallig de naam van zijn ouders. Het leek ons leuk om voor hen beiden samen een pakje te voorzien en we kwamen op het idee om hen wat quality time samen met ons gezin te geven.

We blokkeerden daarom in april een zondag in onze agenda en gaven door aan oma en opa dat ze die dag zeker vrij moesten houden. .
Op de bewuste zondag namen we hen een hele dag op sleeptouw: we bezochten het Sea Life te Blankenberge, we namen de tijd voor de nodige koffie- en pannenkoeken- of wafelpauzes, we dineerden met zicht op zee en tot slot boekten we voor hen een overnachting in een leuke B&B.

Het was een dag om te koesteren: er was veel tijd om bij te praten, oma en opa hadden leuke babbels met hun 'grote' kleinkinderen en wij konden hen onze favoriete plekjes aan zee eens tonen.

Om de herinneringen aan deze mooie dag vast te houden, maakte ik bij smartphoto voor hen een album met een selectie van de mooiste foto's. Ik kon natuurlijk ook de foto's gewoon laten afdrukken, maar online zo'n album maken heeft toch wel veel voordelen: je kan een leuke achtergrond kiezen, je kan sommige foto's paginagroot laten afdrukken, er zijn verschillende lay-outs en de kwaliteit is echt super. Ik koos voor een vierkant album met een harde kaft, maar er is echt voor elk wat wils (neem hier maar eens een kijkje!).

Besluit van ons dagje quality-family-time: zeker voor herhaling vatbaar (de mama van mijn man denkt er blijkbaar ook zo over, want kort na onze uitstap zei ze eens terloops: "hopelijk trekken jullie volgende kerst opnieuw onze naam" :) :) ). Zegt volgens ons genoeg...

Zijn er nog lezers die ook soms een dagje op stap gaan met ouders of schoonouders? Zo ja: hebben jullie nog tips voor uitstapjes die zowel voor 60-plussers, voor ons en voor onze tieners leuk zijn? Please let me know!

 


 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 


4 opmerkingen:

  1. Mijn zus,mijn broer en ik zelf hebben samen met ons gezin mijn ouders een uitstapje naar Plankendael in september cadeau gedaan met de feestdagen ;) Ben benieuwd hoe het bij ons gaat mee vallen,we zijn met een groep van 16 tussen de 74 en dan bijna 2 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja, Plankendael lijkt me ook heel leuk voor verschillende leeftijden; moet ik zeker onthouden! Hopelijk hebben jullie een even fijne dag als wij hadden! Lieve groet

      Verwijderen
  2. Tof! Je was wel heel dicht bij mij in de buurt ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja....nu maak je me wel heel erg curieus waar jij juist woont... :)

      Verwijderen