vrijdag 4 maart 2016

PERSONAL - Photo diary #week9 -





Deze week....


...botste ik per toeval op een PRACHTIG oud houten bankje! Toen ik het in een meubelzaak ergens in een hoekje zag staan, wist ik meteen dat dit bij ons thuis hoorde. Het heeft al een leven achter de rug (gemaakt van gerecycleerd hout) en net dat vind ik ongelofelijk veel charme hebben. Voor mij mag een interieur niet te afgeborsteld zijn, dus van zo'n aankoop kan ik heel erg blij worden!








....was het week van de vrijwilliger. Ik wou de vrijwilligers op mijn werk daarom eens verwennen en bakte madeleintjes à la façon de Roger Van Damme. Het receptje postte ik woensdag al en kan je hier nog eens nalezen.








....dronk ik voor de allereerste keer dit jaar mijn namiddag-koffietje op mijn favoriete plaatsje: op de dorpel van onze voordeur. Het was behoorlijk koud, maar met een dikke sjaal en de zon op mijn snoet was het 200 % genieten. Ik kijk nu al uit naar de 1ste lentedagen waarop de jassen en sjaals aan de kapstok kunnen blijven hangen!








....was er in de plaatselijke muziekacademie een vioolmarathon. Onze oudste deed mee en nodigde ons uit om het laatste half uurtje te komen luisteren. Op zo'n momenten besef ik weer hoe snel de tijd gaat en hoe vlug onze kinderen opgroeien. Alhoewel dat opvoeden niet altijd van een leien dakje loopt, blijf ik 'mama zijn' toch wel 1 van de glansrollen van mijn leven vinden.








....plukte ik de vruchten van mijn werk enkele maanden geleden: ik plantte toen meer dan 100 bloembolletjes voor onze oprit. Deze week piepten er heel wat mini-narcissen uit de grond en begroeten ze elke voorbijganger met hun vrolijke gele bloemetjes!


 
 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine

2 opmerkingen:

  1. de paasbloemen staan al zo danig lang in bloei...aan het rond punt van de Rijselpoort waarschijnlijk al van in januari!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik heb ze daar ook al een hele tijd geleden gespot (en dan wil ik altijd een boeketje plukken :) ). De mijne zaten blijkbaar wat dieper in de grond, want er kwam niet echt iets boven piepen (ik begon al lichtjes ambetant te worden...al dat werk was toch niet voor niets geweest zeker?). Maar 't is dus in orde gekomen :) :)

      Verwijderen