zondag 10 januari 2016

PERSONAL - Paris in 3 days! #part1 -

Al sinds ik Parijs de allereerste keer ontdekte in mijn jeugdjaren, ben ik helemaal fan van deze prachtige stad! Manlief en ikzelf brachten er al geregeld een weekendje door en nu werd het tijd om ook onze kinderen deze lichtstad te laten ontdekken.

Wie mij volgt op instagram zal al wel gemerkt hebben dat we begin oktober 3 heerlijke dagen doorbrachten in Parijs!

De weken nadien genoten we na, scrolde ik geregeld door onze zalige foto's en schreef ik 3 blogposts over onze ervaringen.

Tot die bewuste vrijdagavond in november... Zoals zovelen kon ik dit zinloze geweld moeilijk plaatsen. Ik was dan ook niet meer van plan om mijn eerder geschreven blogposts te publiceren...

Maar uiteindelijk besloot ik niet toe te geven aan de angst: ook al hebben de aanslagen van 13 november een diepe indruk op ons nagelaten, toch toon ik jullie hier de volgende 3 dagen graag onze highlights en tips om in amper 48 u een mooi stukje Parijs te ontdekken.


We vertrokken dus op een zaterdagnamiddag en reden op een dikke 2 uur vlotjes naar Parijs (dankzij een schoolvrije dag konden we blijven tot maandagmiddag). We hadden een familiekamer geboekt bij dit hotel: heel goed bereikbaar met de auto, een veilige en afgesloten garage onder het hotel (echt wel een must in Parijs!) en vlakbij een RER-station, waarmee we op amper 7 minuutjes in hartje Parijs stonden.

's Avonds hadden we het plan opgevat om onze kroost de Eiffeltoren te tonen: zo cliché, maar o zo betoverend mooi om dit icoon van Parijs met duizenden lichtjes te zien schitteren!

Reken wel op een massa volk en toch wel opdringerige straatverkopers, maar reken aan de andere kant ook op een heerlijke vibe tussen die mensenmassa, pas getrouwde stelletjes die romantische foto's laten maken en prachtig straattheater.

Onze 1ste uren in Parijs konden alvast niet meer stuk: we genoten ervan om de verwonderde blikken van onze kinderen te zien bij het aanschouwen van de fonkelende Eiffeltoren, we dansten de tango op de Place du Trocadéro (vinkje op mijn bucket list!) en we hadden ongelofelijk veel plezier bij het aanschouwen van straattheater van de bovenste plank!

Morgen toon ik jullie in deel 2 hoe we gezellig de toerist zijn gaan uithangen :)




                                                                    Lieve groet,

                                                                      Victorine

2 opmerkingen:

  1. Zalig. Wij deden Parijs ook eens in een korte tijd (vrijdagavond tot zondagnamiddag) en alles te voet! Er waren toen wel geen kinderen mee. In musée d'Orsay (mijn lievelingsmuseum) konden we nog binnen voor de helft van de prijs omdat het maar een uurtje meer open was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Supertip: de 1ste zondag van de maand zijn alle musea gratis te bezoeken :) !!

      Verwijderen