zaterdag 7 februari 2015

Boost your positivity #week1

Een tijdje geleden las ik mee bij Kelly en Lies over het nieuwe project 'boost your positivity' waar deze 2 toffe, energieke madammen hun schouders onder zouden zetten.

Na wat getwijfel besloot ik mij samen met vele anderen ook in te schrijven. Ik twijfelde, want ik schrijf eigenlijk niet graag 'on demand' en ik wist eigenlijk niet goed wat ik kon verwachten, maar aan de andere kant vind ik dat we allemaal wat positivisme kunnen gebruiken + staat er ons gezin binnen een 2tal weken iets te wachten  waar ik wat (lees: veel) 'positivity' zal kunnen gebruiken (iets als in: controle loslaten en geloven in een goeie afloop, maar daar vertel ik misschien later wel eens iets meer over..).

Anyway, vorig weekend keek ik nieuwsgierig uit naar de blogpost van Kelly waar het 1ste weekthema 'inner & self' voorgesteld werd.

Lilith (aka Kelly dus) stelde voor om op maandag een lievelingsfoto van jezelf te posten. Omdat ik maandagavond laat eigenlijk meer zin had om onder mijn warm dekentje te kruipen (i.p.v. uren te twijfelen welke foto ik zou kiezen) én omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoeveel ik van mezelf wil prijsgeven op deze blog, sloeg ik dit dus maar over.

De opdracht van dag 2 was wel helemaal mijn ding: 'post je favoriete quote'. Ik hou namelijk al jaren leuke uitspraken, inspirerende gedachten en wijze woorden bij. Niet allemaal in mijn hoofd (ah nee, want in de loop der jaren is de harde schijf in mijn kopke al behoorlijk vol geraakt), maar in leuke notitieboekjes en schriftjes die ik van overal meebreng (vast onderdeel van ieder tripje of reisje!).

Ik postte dinsdag op instagram deze quote....





...maar ik wou jullie zeker hier ook nog graag de quotes meegeven die ik minstens even inspirerend vind (+ een blik op mijn all time favoriete boekjes, netjes gestapeld op mijn nachtkastje).




 
 
 
 

Ah ja, Kelly stelde ook voor om een brief te schrijven naar je 16-jarige zelve! Tof idee vond ik en 's avonds laat las ik heel graag hier en hier en hier (en oh ja: hier ook nog) mee.

Voor mezelf kwam ik niet veel verder dan: "Meiske, van alle dromen die je nu als 16-jarig meisje hebt, zal de verwezenlijking ervan nog 1000 x mooier zijn dan je je nu kunt voorstellen.... De weg naar het 'volwassen' leven zal soms wat hobbelig en soms best pittig zijn, maar geloof me maar: het zal het allemaal waard zijn....and at the end, everything will be more than OK!"

Voila, kort en goed dus, maar helemaal waar!



Lieve groet,

Victorine





1 opmerking: