maandag 10 november 2014

warme wintervoetjes

Als klein meisje hield ik er vroeger van om tijdens een koude winter een kruik met warm water aan mijn voetjes te leggen.

Toen ik vorige zomer (yep, in de zomer..) zo'n zelfde kruiken in een bazaar (of zoiets) zag liggen (terwijl ik op zoek was naar strandballen voor zoonlief zijn verjaardagsfeestje nota bene...ik weet het: logica is ver te zoek in dit geval) besloot ik in een impulsieve bui om 2 exemplaren mee te brengen.

Vorig weekend voorzag ik de 2 kruiken van een zacht hoesje volgens deze uitleg.

Zoon- en dochterlief waren er onmiddellijk fan van...maar gaven na de 1ste nacht met hun warme voetjes wel toe dat het (gelukkig) nog net niet koud genoeg is voor hun kruikjes!

 
 
voor dochterlief gebruikte ik een lapje flanel en werkte ik bovenaan af met een satijnen biais
 
voor zoonlief gebruikte ik zachte nicky velours
 
 
 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. o ja die warmtekruikjes dat heb ik ook nog aan mijn voeten gehad in mijn kidertijd. Heel mooi hoor je zakjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee en mooi uitgevoerd. Zelfs 's nachts nog kunnen genieten van mama's warmte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik ben fan van de meisjesversie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had die vroeger ook maar na enkele lekken door het niet goed dicht te doen ben ik over gegaan naar kersenpittenzakjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen