woensdag 1 oktober 2014

wereldveggiedag

Vandaag is het wereldveggiedag.

Toevallig stond vandaag ons lievelings-vegetarisch-gerechtje op het menu en dus deel ik hier graag het recept!

Benodigdheden:

- 1 venkel
- 1 courgette
- 1 ui
- 1 à 2 groentebouillonblokjes
- potje kruidenkaas (boursin, Philadelphia,...)
- 500 gr pasta naar keuze
- geraspte kaas

Bereidingswijze:

- Snij alle groenten in kleine brunoise (blokskes dus) en stoof die even aan.
- Voeg een klein beetje water en de bouillonblokjes aan de groenten toe en laat dit op een klein vuurtje sudderen tot de groentjes beetgaar zijn.
- Kook ondertussen de pasta gaar.
- Voeg net voor het opdienen de kruidenkaas toe aan de groeten en laat dit eventjes indikken.
- Serveer de pasta met de groentjes en werk af met geraspte kaas naar believen.

 
 

Voor wie graag nog wat meer inspiratie opdoet: hou deze blog in de gaten, want er volgen zeker nog ideetjes + neem eens een kijkje op de blog tales from the crib waar lilith haar 28 favoriete veggie recepten deelt (volgens mij zitten daar toppertjes tussen hoor!).


                                                                        Lieve groet,

                                                                         Victorine



4 opmerkingen:

  1. Hmmmm dat ga ik toch ook eens uitproberen! Vriendlief lust normaal geen venkel, maar als ik dat zo verwerk kan ik hem misschien toch overtuigen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem gepind,wie weet komt hij volgend weekend hier op tafel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de inspiratie. ..ga zoveel mogelijk proberen mee te doen maar de volle 40 dagen gaan niet lukken

    BeantwoordenVerwijderen