vrijdag 24 oktober 2014

naai-organisatie

Chaos....totale chaos.

Dat omschrijft momenteel best mijn naaiplannen!

Ik verklaar mij nader: ik heb namelijk het probleem dat ik

1) ongelofelijk veel op mijn naai-to-do-lijstje heb staan
2) overal waar ik kom geïnspireerd raak (tegenwoordig zit ik op de trein stiekem mensen hun tas; sjaal, enz te bestuderen om te zien hoe alles in elkaar zit)
3) tussen alle werk- en verbouwbeslommeringen meestal maar een uurtje of zo tijd kan maken om te naaien.

Ik moet er dus geen tekening bij maken dat ik dus soms (lees: vaak) tijdens dat uurtje naai-tijd tot de vaststelling kom dat ik 1 of ander gerief te kort heb (en meestal is dat op een onmogelijk uur wanneer alle winkels gesloten zijn).

En daar word ik dus ambetant van (en geloof me: ik ben niet vaak ambetant, maar als ik het wel ben, blijf je beter uit mijn buurt...).

Het was dus hoog tijd voor een oplossing:

1) ik maakte een lijstje van alle leuke dingen die ik dit jaar zeker nog graag zou naaien
2) ik heb in de komende maanden telkens 1 dag volledig vrij gehouden om te naaien (en nee, kindjes, ik kook die dag zelfs niet; voor 1 keer is diepvriespizza niet zo erg...)
3) en tot slot voor mij het belangrijkste: ik maakte pakketjes! Lang geleden zag ik al zoiets bij Sofie van Spurrewubsie en ik vond dat toen al een super idee! Ik maak dus pakketjes die kant en klaar zijn: ik knip de stoffen, ik verzamel alle nodige fournituren en ik steek er een briefje met de nodige uitleg bij.
Zo moet ik nu alleen maar mijn naaimachine en het gewenste pakketje boven halen en ik kan aan de slag!

En nu maar hopen dat mijn lijstje tegen eind december volledig afgevinkt is!

En jullie, hoe plannen jullie de vele naaiprojectjes? Laat gerust een reactie achter; alle tips zijn hier meer dan welkom!



 
 
 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 

6 opmerkingen:

  1. Kijk, dat ga ik nu eens doen zie! ( oeps, nog iets op mij. To do lijstje...). Maar dit is inderdaad een schitterend idee! Als je dan eens anderhalfuurtje hebt, is het wel haalbaar o' uets ineen te steken, ipv te zoeken achter de juiste paspel en biais!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, super georganiseerd! Wel opletten dat je alles maakt voor het te klein is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik heb ondertussen al een lijstje met 'prioriteiten' gemaakt!

      Verwijderen
  3. Amai, knap wi. Dat werkt wel niet bij mij. Ik naai zo chaotisch! Ik begin aan iets, doe dan eerst iets anders omdat ik bijvoorbeeld tweelingnaald voor beide nodig heb of ander kleur garen. Of omdat ik beneden bij de kindjes iets kan knippen of tekenen... Maar in mijn hoofd klopt het wel en is het niet chaotisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van aan iets beginnen en dan eerst weer iets anders doen is hier zo herkenbaar bij mij...maar op den duur kwam er zelfs chaos in mijn hoofd en nu proberen we dat aan te pakken, hé!

      Verwijderen
  4. amai tof gedacht om het zo te doen; Zou ik eens moeten overnemen

    BeantwoordenVerwijderen