woensdag 8 oktober 2014

geldkadootje

In augustus waren we uitgenodigd op het trouwfeest van Lies en Dieter.
Omdat het jonge koppeltje pas een eigen huis heeft gekocht, konden ze uiteraard wel wat centjes gebruiken om hun nieuwe nestje gezellig in te richten.

Omdat ik het wat onpersoonlijk vind om gewoon een envelopje met centen af te geven, zoek ik graag naar een iet of wat originele verpakking.

Deze keer kwam ik op het idee om een gepersonaliseerd ritstasje (volgens dit recept) te maken. Ik gebruikte als buitenstof een effen ikeastofje waarop ik eigenlijk de foto van de uitnodiging wou aanbrengen. Maar....de avond voor het bewuste feest liep mijn plan verkeerd: ik had de foto netjes ingescand en uitgeprint op transferpapier. Tot dusver geen probleem. Maar dan ging het dus helemaal fout: toen ik de foto op het reeds volledig afgewerkte ritstasje wou strijken, kwam de foto helemaal niet mooi op de stof én zag je bovendien een afdruk van mijn strijkijzer.

Het leek er dus op dat het toch maar een gewoon envelopje zou worden...tot ik enkele uren voor het feest (yep, ik ben echt wel een last-minute-stress-konijn) een invalletje kreeg: ik tornde het ritstasje weer los (wat heb ik toch een hekel aan lostornen) en stikte er een lapje van de binnenstof op waar ik dan hun namen en huwelijksdatum op flockte. Uiteindelijk was ik best wel tevreden van het resultaat (al vond ik het stiekem wel wat jammer dat mijn originele plan niet gelukt was).

 
 
1ste poging mislukt...
 
 
 
Lieve groet,
Victorine
 
 

1 opmerking:

  1. o jammer dat je eerst plan mislukt is maar al bij al is het toch heel mooi geworden en moest je niet met een gewone omslag naar het feest

    BeantwoordenVerwijderen